Do newslettera:
Format tylko .jpg, .gif lub .png
1. 650x100 px - do 35 KB
2. 150x150px - do 15 KB
Razem z bannerem należy przesłać adres strony, która ma się otwierać po kliknięciu.

Na strone www:

Gora 750x100px format dowolny (flash, jpg, gif), przy czym kreacje flash powinny miec zamiennik w postaci bannera .gif lub .jpg (wyświetlany dla internautów mających wyłączoną wtyczkę flash) do 45KB

bannery:
1. 445x100 nad belką z filmem
2. 523x100 nad belką z filmem
3. 445x100 rozdzilejący z kraju i ze świata
4. 300 x130 pod okienkami z filmikami
5. 300x130 pod filmikami
6. 220x220 pod kolekcją z prawej strony oraz podstrony
format dowolny (flash, jpg, gif), przy czym kreacje flash powinny mieć zamiennik w postaci bannera .gif lub .jpg (wyświetlany dla internautow mających wyłączoną wtyczkę flash) do 35kb

W kreacjach flash, w pierwszej warstwie (button) powinien być zamieszczony odnośnik do  strony, która ma się otwierać w nowym oknie (instrukcja poniżej).
W załączeniu przykładowa animacja z poprawnie wczytanym buttonem.
Razem z bannerem należy przesłać adres strony, która ma się otwierać po kliknięciu.


Instrukcja:

# Do emisji przyjmowane są wyłącznie reklamy zapisane w wersji Macromedia Flash 10.0 lub wcześniejszej;
# Reklama w formacie SWF (flash) powinna posiadać zastępcze kreacje w formatach GIF, JPEG lub PNG;
# Jeżeli baner nie jest na przeźroczystym tle, tło powinno być zawarte w postaci jednokolorowego prostokąta na najniższej warstwie;
# Wraz z kompletem materiałów reklamowych musi być dostarczony adres docelowy (click URL), na jaki reklama ma kierować po kliknięciu;
# Adres docelowy (click URL) nie może być zapisany w reklamie (w pliku flash), powinien być dostarczony osobno, w przeciwnym razie kliknięcia nie będą zliczane przez adserver;
# Zabronione jest używanie skryptów śledzących interakcję użytkownika;
# Reklama nie może zmieniać lub odczytywać cookie;
# Reklama nie może powodować występowanie błędów lub ostrzeżeń podczas serwowania;
# Dźwięk w reklamie nie może być odtwarzany automatycznie. Dopuszczalne jest odtwarzanie dźwięku jedynie po kliknięciu w reklamę. Jeśli reklama tego typu posiada dźwięk musi zawierać czytelne oznaczenie włączenia i wyłączenia dźwięku;
# Jeśli animacja flashowa jest niezapętlona w ostatniej klatce należy umieścić instrukcję (akcję) stop();
# Animacja powinna mieć maksymalną częstotliwość 25 fps (ramek na sekundę = frames per second); Rekomendowana wartość to 18 fps;

# Reklama tego typu może obciążać procesor standardowego komputera najwyżej w 30%. Za standardowy przyjmuje się komputer z jednordzeniowym procesorem taktowanym zegarem o częstotliwości 2 GHz z zainstalowanym Flash Player v. 8.

# Dopuszczalny jest chwilowy wzrost obciążenia procesora komputera standardowego zdefiniowanego w poprzednim pkt.do dwukrotnej wartości normy, czyli do 60%, jeżeli wzrost trwa 2 sekundy i pojawia się tylko 1 raz w czasie minimum 10 sekund animacji.

# Elementy animacji powodujące niepotrzebny wzrost obciążenia procesora przez kreacje:

a) Duża ilość akcji onClipEvent(enterFrame) wykonywanych jednocześnie

Akcje typu onEnterFrame lub onClipEvent(enterFrame) wykonywane są periodycznie w każdej ramce filmu. Jeśli flash ma 25 klatek na sekunde (fps ), to skrypt taki będzie wykonywany 25 razy na sekundę. W większości przypadków taka częstotliwość przetwarzania oraz użycie skryptu onEnterFrame są niepotrzebne. Znacznie lepsze wyniki daje użycie funkcji setInterval, gdzie możemy określić częstotliwość wykonywania skryptu np. 2 razy na sekundę .
Częstym błędem jest pozostawienie działającego skryptu, który wykonał już swoją funkcję. Nie wyłączony niepotrzebnie obciąża system.

b) Animacja skomplikowanych kształtów wektorowych

Kształty wektorowe posiadające znaczną ilość punktów (vertexów) – ilość powyżej 100 vertexów można uważać za znaczną. Z reguły warto taki wektorowy obiekt wyeksportować jako bitmapę i zaimportować ponownie. Gwarantowana poprawa wydajności.

c) Animacja obiektów składających się z dużej ilości gradientów

Jest to rozwinięcie punktu b) z zaznaczeniem, że obiekt z wypełnieniem gradientowym można uznać za skomplikowany, jeśli ma więcej niż 30 vertexów.

d) Animacja wielu obiektów jednocześnie

W praktyce, już jednoczesna animacja 6, 7 obiektów może spowodować zauważalny spadek wydajności.

e) Nadmierne używanie efektu Alpha

Chodzi tutaj o wielokrotne nakładanie na siebie elementów półprzezroczystych. Player musi w każdej ramce renderować po kolei wszystkie obiekty i wyliczać wypadkową przezroczystość nawet jeśli są statyczne. Podobnie, jak w punkcie b), dobre efekty daje przekonwertowanie do bitmapy.

# Plik SWF nie może być zabezpieczony przed debugowaniem;
# Reklama musi mieć warstwę z przyciskiem (button), na którym zdefiniowana jest akcja:

a) dla bannerów kierujących na Państwa stronę:

on(release) {
getURL(_root.clickTAG,"_blank");
}

b) dla bannerów kierujących na podstronę "Kuriera Fryzjerskiego":

on(release) {
getURL(_root.clickTAG,"_self");
}

 pobierz przykładową animację z poprawnie zdefiniowanym buttonem. (6.62 Kb)

Kurier Fryzjerski Nr 4/2017

Kurier Fryzjerski Nr 4/2017
Magazyn Kurier Fryzjerski On-line
Copyright © Beta Studio 2009 :: Design and www © JakNaObrazku