Marketing salonu fryzjerskiego – jak prowadzić skuteczne działania reklamowe?

Marketing salonu fryzjerskiego to niezwykle ważny element funkcjonowania takiego biznesu. Odpowiednio prowadzony pozwala na osiągnięcie wielu istotnych efektów: wykreowanie wizerunku i zwiększenie świadomości marki, dotarcie do nowych klientów, a także utrwalanie pozytywnych relacji z dotychczasowymi. Jak prowadzić skuteczne działania reklamowe w salonie fryzjerskim?

2018-11-07 11:51:28

Fundamentem planowania działań promocyjnych jest stworzenie zarysu marki – w tym spójnej identyfikacji, której zadaniem będzie przyciągać uwagę klientów i pozostać w ich pamięci na długo. Jednym z jej podstawowych elementów jest nazwa. Wybór nazwy salonu to wbrew pozorom niełatwe zadanie, do którego należy podejść z dużą dozą staranności. Dobra nazwa powinna budzić pozytywne skojarzenia, odzwierciedlać jakość Twoich usług, zapadać w pamięć, być stosunkowo niedługa i łatwa do wymówienia, aby Twoi klienci mogli swobodnie polecać Cię swoim znajomym i bliskim.

 

Jak reklamować salon fryzjerski?

Dobór konkretnych działań marketingowych zależy w dużej mierze od rozmiaru i lokalizacji Twojego salonu, a także od tego, kto jest Twoim klientem docelowym. Jednak niezależnie od tych kwestii, podstawą dotyczącą każdego biznesu, jest dobre przygotowanie wspomnianej już identyfikacji wizualnej, a zatem m.in. elementów takich jak szyld, ulotki czy nawet witryna salonu.

Szyld i witryna będą stanowić reklamę bezpośrednią – zadziałają na przechodniów i osoby mieszkające w najbliższej okolicy Twojego salonu. Z kolei ulotki – rozdawane poza placówką np. w ruchliwych częściach miasta – ułatwią przekazanie szczegółowych informacji o Twojej ofercie także osobom, które jeszcze do Ciebie nie trafiły. Dobrym pomysłem jest także reklama w lokalnych mediach czy tzw. cross-marketing, czyli współpraca z innymi lokalnymi firmami (niekoniecznie z branży), które będą polecać Twoje usługi w zamian za to, że Ty będziesz rekomendować ich.

 

Skuteczny marketing salonu fryzjerskiego

Bardzo ważnym elementem skutecznej promocji są także działania e-marketingowe – czyli reklama w internecie. Nowocześni klienci coraz częściej poszukują usług urodowych w sieci, dlatego bardzo ważne jest, aby Twoja firma posiadała własną stronę www lub chociaż wirtualną wizytówkę oraz profile w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram). Pamiętaj: im krótsza droga dzieląca klienta od Twojej firmy, tym większa szansa, że faktycznie skorzysta z Twoich usług. Świetnym rozwiązaniem jest także dodanie do witryny lub profilu na Facebooku rezerwacji online, dzięki której klienci mogą umawiać się na wizyty 24/7, bez konieczności dzwonienia do salonu.

Obok promowania swojego salonu i pozyskiwania nowych odbiorców, bardzo istotne jest także pielęgnowanie relacji z dotychczasowymi klientami. Mowa tu między innymi o perfekcyjnej komunikacji – dzięki której klienci będą o Tobie pamiętać, a także o metodach budowania ich przywiązania. O obie te kwestie bez trudu zadbasz z pomocą dobrego systemu do zarządzania salonem, na przykład Versum. Znajdziesz w nim funkcje do prowadzenia i rozliczania programu lojalnościowego, wysyłki wiadomości masowych, a także tzw. marketingu automatycznego (system sam wyśle SMS lub e-mail do osób, które np. nie zjawiły się u Ciebie już 3 miesiące). To doskonałe narzędzie, które sprawi, że prowadzenie działań promocyjnych będzie znacznie łatwiejsze, a przy tym skuteczne. Wejdź na www.versum.pl i zacznij korzystać za darmo już dziś.

 

Zredagowane na podstawie materiałów prasowych firmy Versum

 

ZNAJDŹ NAS: