A można płacić kartą?

Polacy bardzo polubili płatności bezgotówkowe. Oczekują od punktów usługowych takiej możliwości rozliczenia i rezygnują z zakupów, gdy nie mogą posłużyć się kartą. To dlatego, że coraz rzadziej mają przy sobie gotówkę i cenią sobie wygodę, komfort oraz bezpieczeństwo transakcji. Więcej są też skłonni kupić, gdy mogą zapłacić kartą. Potwierdzają to statystyki i doświadczenia samych przedsiębiorców.

2019-04-10 14:24:29

Prowadzę swój salon fryzjerski tak długo, że nawet nie pamiętam ile to już lat minęło. Lubię współpracować i dzielić się doświadczeniem z młodymi ludźmi, ponieważ cenią sobie ich talenty, pomysły i zaangażowanie. Mój zawód daje mi właśnie możliwości pracy z młodym zespołem. Jeśli chodzi natomiast o naszych klientów, to mam poczucie, że w obecnych czasach większość z nich jest w posiadaniu kart płatniczych i coraz częściej pyta o możliwość wybory takiej formy płatności, dlatego też chcieliśmy im umożliwić taką opcję - mówi Barbara Chrzanowska, właścicielka Studia Urody Looksus z Mińska Mazowieckiego.

POTRZEBA SWOBODY

Dzisiejszy konsument kupując, dokonuje wyboru spośród szerokiej oferty usług – ale nie wszystko da się określić z góry i zaplanować.

W naszym zawodzie zdarza się, że trzeba wyjść do klienta do domu, ponieważ są sytuacje, w których czasami nie da on rady przyjść do salonu. W takich wypadkach oczywiście za każdym razem bierzemy terminal, ponieważ jest to wygodniejsza forma płatności, niż sama gotówka.

Płatności bezgotówkowe to również gwarancja swobody działania dla przedsiębiorcy – nie musi poświęcać czasu na liczenie gotówki i wydawanie reszty (w tym samym czasie może obsłużyć większą liczbę klientów). Jeśli ma terminal, nie musi też inwestować w zabezpieczenia chroniące gotówkę, w tym podczas przewożenia utargów do banku, ponieważ pieniądze trafiają bezpośrednio na konto. W efekcie może skupić się na tym, co najważniejsze, czyli generowaniu przychodów dla swojej firmy.

JAK WPROWADZIĆ TERMINAL do firmy?

Mikro-, mali i średni przedsiębiorcy (niezależnie od miejsca prowadzenia biznesu), którzy do tej pory nie posiadali terminala do obsługi płatności bezgotówkowych, mogą otrzymać darmowy terminal dzięki Programowi Polska Bezgotówkowa. W ramach Programu otrzymają pokrycie kosztów terminala i obsługi transakcji kartowych przez okres 12 miesięcy. Detalista może otrzymać maksymalnie trzy terminale, w tym jeden terminal mPOS. Dla każdego terminala okres dofinansowania jest liczony przez 12 miesięcy osobno, od momentu jego instalacji.

Korzystania z terminala jest proste i intuicyjne zarówno dla nas, jak i dla naszych klientów, a cała transakcja przebiega bardzo sprawnie. Dla mnie osobiście dużym ułatwieniem jest również fakt, że nie muszę zawozić do banku tak dużej ilości gotówki. Przyjmowanie transakcji bezgotówkowych bezpośrednio na konto jest znacznie bezpieczniejsze.

ZADOWOLONY KONSUMENT

Zadowolony klient to żywa reklama danej marki, sklepu, lokalu czy punktu usługowego. Poleca miejsce innym i sam wraca, gdy mógł spełnić swoje potrzeby oraz dokonać zakupu sprawnie, wygodnie i bezpiecznie. A dziś aż jedna trzecia posiadaczy kart chce płacić tylko nimi.  I nie ma w tym nic dziwnego – przecież prawie wszyscy otrzymujemy wynagrodzenia na konto. Nawyk płacenia bezgotówkowego mają zwłaszcza młodzi. Nie tylko kartą, ale i telefonem. Banki już wychodzą temu naprzeciw i oferują różne funkcje dokonywania płatności m.in. za pomocą smartfona.

Za posiadaniem terminala przemawia kwestia, która może rzadko się zdarza, ale możemy ją bez problemu wyeliminować np. przyjęcie fałszywych pieniędzy, czy zabezpieczenie drobnych, do wydawania. Dla mnie jest to bardzo pozytywna i przydatna sprawa z tego względu, że duże pieniądze, które wpływają jednego dnia, już następnego pojawiają się na moim koncie firmowym. To bardzo bezpieczne i wygodne przy prowadzeniu firmy.

Szczegóły na polskabezgotowkowa.pl

ZNAJDŹ NAS: