Dlaczego warto inwestować w dobre szkolenia

Na rynku mamy naprawdę sporo ofert szkoleniowych. Z roku na rok powstaje coraz więcej akademii, które proponują nam swoje kursy. Przybywa też szkoleniowców. Mamy wśród nich edukatorów marek, osoby znane z telewizji i programów rozrywkowych oraz osoby, które już wyrobiły sobie markę na rynku. Zapomniałem o fryzjerach freelancerach, którzy również próbują swoich sił w szkoleniach. Skąd się zatem biorą rozbieżności w cenach szkoleń? Przedstawię w tym artykule jeden z czynników.

2019-07-03 12:12:38

Marka osobista

To przede wszystkim osoby, które już od dłuższego czasu są na rynku edukacyjnym. Cieszą się zaufaniem klientów i mają za sobą wiele odbytych szkoleń. Dzięki nim mają wiele opinii i poleceń, co przekłada się na dalsze zainteresowanie ich osobą. Można również znaleźć niedrogie kursy z ich udziałem, ale musisz się liczyć z tym, że będą to szkolenia w dużych grupach. Stawki za ich pracę są znaczne, dlatego organizatorzy decydują się na zwiększenie liczby uczestników.

Szkolenia indywidualne i warsztaty w małych grupach są dość kosztowne i jest to zrozumiałe. Zaraz, nie do końca zrozumiałe. O ile płacisz za fachową wiedzę i wyciągasz z tych szkoleń dużo do swojej pracy, to jak najbardziej należy się za to adekwatna kwota. Niestety zdarza się tak, że cena jest wygórowana za „pana z TV”. Płacimy za przyjemność oglądania kogoś znanego przy pracy. Jeszcze gorzej, jeśli płacimy tylko za sam pokaz, po którym nie będziemy wszystkiego pamiętać. Czy rekompensuje nam to, że mamy zdjęcie z gwiazdą i certyfikat uczestnictwa? Owszem, znajdą się tacy, którym to wystarczy. Pamiętaj tylko, że zdjęcie ze znaną osobą nie podnosi Twoich umiejętności.
Praca indywidualna pozwala się skupić tylko i wyłącznie na Tobie. Cały czas pracujecie nad Twoimi efektami i doskonalicie Ciebie. Efekty jednego takiego dnia pracy możesz porównać do kilku dni szkoleniowych w grupach. Szkoleniowiec jest przy Tobie cały czas i może szybko wyeliminować Twoje błędy, wskazać drogę do szybszego opanowania trenowanej techniki, co w efekcie prowadzi do pełnego sukcesu.

Ile kosztują takie szkolenia?

Szkolenia w małych grupach, bardziej warsztatowe (swoją drogą najbardziej efektywne, jeśli chodzi o grupowe) to najlepszy wybór. Osoba szkoląca jest w stanie przeznaczyć każdemu z uczestników trochę czasu i nadzorować ich pracę. Nie ma na to szans w grupach kilkunasto- czy kilkudziesięcioosobowych. Cena takiego szkolenia w małej grupie to koszt od około 500-1000 zł. Składa się na to wiele czynników i ciężko jest określić idealnie przedziały.

Szkolenia indywidualne w zależności od liczby godzin, dni i innych czynników powinny się zaczynać od 1500 zł w górę, nawet do kilku tysięcy zł. Czy to dużo? Jeśli popatrzysz na tę cenę pod innym kątem, to zrozumiesz, że 23% z tej ceny to podatek VAT, kolejne 18% to podatek dochodowy, a jeszcze jest koszt dojazdu i ilość spędzonego czasu.

Zróbmy sobie taką teoretyczną wizualizację. Zobaczmy, ile zarobi szkoleniowiec, jeśli za dzień szkolenia wystawi fakturę na 1000 zł brutto. Kwota netto to 813 zł. Od tego odliczymy dochodowy. Mówimy o szkoleniu w Twoim salonie, więc odliczamy koszt dojazdu. Załóżmy, że jest ok. 200 km w jedną stronę (średnia odległość z centrum Polski do większych miast). Ustalmy, że paliwo to koszt 150 zł. Nie mówiąc też o kosztach zużycia auta. Ma działalność, więc bierze na fakturę. Odliczyć może sobie całą kwotę netto i tylko 50% VATu, więc 122 zł i 14 zł VAT. Zatem zapłaci podatek dochodowy od kwoty 691 zł i zostanie mu (lub jej) 567 zł. Góra pieniędzy prawda?

Załóżmy 8 godzin szkolenia i min. 4 godziny na dojazd w dwie strony. Stawka godzinowa szalenie atrakcyjna. Na Twoje indywidualne szkolenie edukator przeznaczył zatem minimum 12 godzin. Jeśli podzielimy naszą kwotę przez 12, to wyjdzie nam 47 zł za godzinę. To jest cena za tę olbrzymią wiedzę i lata doświadczenia?

Średniej i wyższej klasy salony wyceniają godzinę pracy na minimum 100-150 zł brutto. Po co więc tracić 12 godzin z dnia, jeśli tyle samo, a nawet więcej można zarobić w salonie? Podróże męczą, musisz być cały czas skupiony na drodze, a potem na szkoleniu. Wieczorem marzysz o odpoczynku. Nie odpowiem, czy można tak pracować codziennie. Jeszcze tego nie doświadczyłem. Nie wiem, czy zamierzam, ponieważ ważny jest dla mnie też czas dla rodziny i dla siebie.

Napisałem o szkoleniu z technik fryzjerskich, ale chciałem też zwrócić Waszą uwagę na szkolenie biznesowe, menadżerskie, marketingowe i wszystkie inne, które pozwalają poprawić działanie salonu czy nauczyć przydatnych umiejętności Twój zespół. Tutaj olbrzymią przewagę nad grupowymi mają szkolenia indywidualne, konsultacje czy audyty. Pracując tylko nad problemem jednego salonu, w kilka godzin można zdziałać bardzo wiele. Nie wszystko wyjdzie w rozmowie przez telefon czy w korespondencji mailowej.

Pracując indywidualnie, od razu znajdujemy przyczyny i problemy, analizujemy je i wdrażamy program naprawczy. Łatwiej jest wytłumaczyć, objaśnić, wskazać drogę, bo dochodzi ten czynnik motywujący. Obok nas siedzi osoba, która mówi nam, co trzeba zrobić, jak trzeba zrobić i jeszcze nam w tym pomoże. Efekty przychodzą dużo szybciej.

Sami często odpuszczamy, przekładamy, tłumaczymy sobie, że nie potrzebujemy pomocy. Praca z kimś powoduje, że chcemy powalczyć i zrobić coś dla swojego biznesu. Czujemy wsparcie, wiele rzeczy staje się jaśniejszych i łatwiejszych do zrealizowania, bo wiemy, że ktoś czuwa nad tym i nam pomoże.

Wiele osób ma dylematy, czy warto wydać tyle pieniędzy, czy to naprawdę mi pomoże? Pozostają na etapie pytań i nic nie robią. Jeszcze inni decydują się na tanie rozwiązania, gdzie efekty przychodzą dłużej lub z czasem rezygnujemy z jakichkolwiek działań. Kończy się frustracją, bo nie ma efektów i pieniędzy.

Dlatego moje kursy online są w kilku wariantach, w zależności od potrzeb i zasobności portfela. W każdym pakiecie jest wsparcie. W najniższych pakietach jest wsparcie na grupie i w indywidualnych wiadomościach, a w najwyższych jest pełne wsparcie z wizytami w salonie i konsultacjami.

Nieważne jest jakie szkolenie wybierzesz. W każde należy się zaangażować i sumiennie pracować, bo nie będzie efektów. Sam zakup szkolenia nie poprawi wyników w salonie i nie podniesie prestiżu Twojej firmy. Trzeba jeszcze obejrzeć szkolenie i przepracować. Im sumienniej do tego podejdziesz, tym szybciej osiągniesz efekty.

Naprawdę warto się szkolić. Własna edukacja to jeden z elementów budowania marki. Jeśli tylko Cię stać, to namawiam do wyboru szkoleń z górnej półki. Nie chodzi mi wyłącznie o półkę cenową, lecz przede wszystkim o jakościową.

Mam nadzieję, że przekonałem Cię do inwestowania w szkolenia i uzmysłowiłem, dlaczego tyle kosztują.

Pamiętaj, że służę pomocą.

 

Marcin

 

Tekst: Marcin Głuszyński

www.MartinStone.pl

 

ZNAJDŹ NAS: