Czesanie, właściwa pielęgnacja i odżywianie, czyli sprawdzone sposoby na zatrzymanie wypadania włosów

Włosy wypadają garściami, na czubku głowy pojawiają się prześwity, zakola stają się coraz większe, w wannie po kąpieli i rano na poduszce zbierają się kłębki włosów, szczotkowanie włosów zamiast przyjemnością stało się czynnością wykonywaną z obawą o to, co się na niej znajdzie? Całe szczęście istnieją sprawdzone sposoby powstrzymujące wypadanie włosów, które z powodzeniem można stosować jedynie zmieniając codzienne rytuały pielęgnacyjne.

2018-10-03 10:35:38

czesanie i pielęgnacja

Obawy, że czesanie włosów może je tylko osłabić są bezpodstawne. Jeśli włosy są przez cały dzień lub całą noc upięte, a po rozpuszczeniu są rozczesywane, nie można się dziwić, że dużo ich znajdzie się na szczotce. Dziennie człowiekowi wypada 100-150 włosów, a jeśli są upięte, zamiast lądować na ziemi/podłodze, trzymają się we fryzurze, dopóki nie rozpuścimy włosów i ich nie wyczeszemy. Poza tym, jeden długi, ciemny włos 40cm będzie zdecydowanie bardziej widoczny, niż dziesięć włosów blond 4cm.

Czesanie włosów od nasady, czyli od skóry głowy, aż po końce, zarówno poprawia krążenie w skórze głowy, jak i umożliwia rozprowadzenie sebum po powierzchni włosów – sebum działa ochronnie zarówno na powierzchni skóry głowy, jak i na powierzchni włosów. Oczywiście nadmiar sebum powoduje przetłuszczanie się skóry głowy i włosów, dlatego odpowiednia pielęgnacja, w tym stosowanie szamponów i odżywek nawilżających – zapobiegających przetłuszczaniu skóry głowy – jest tak istotne. Na długie włosy, zwłaszcza przy częstym myciu, należy zawsze nałożyć odżywkę, w celu zabezpieczenia włosów przed nadmierną łamliwością, która jest często mylona z wypadaniem włosów z mieszków włosowych.

Niezależnie czy włosy są cienkie, czy długie, rzadkie, czy gęste, silne, czy z tendencją do wypadania, czesać włosy należy regularnie, zaczynając od skóry głowy, przeciągając szczotką po długościachpo same końce.

 

odżywianie włosów od wewnątrz

Zdrowie i wygląd włosów poprawić można dzięki prawidłowej diecie. W przypadku stwierdzenia diety ubogiej w składniki odżywcze i mineralne dla włosów, takie jak np. witamina A, biotyna (witamina H), cynk, żelazo, zaleca się leczenie.

Wiedzą „bardziej tajemną” jest kompozycja diety oraz wybór suplementów diety najlepszych dla włosów. Dla kompletnej jasności – źle zbilansowana dieta spowoduje spadek gęstości włosów, ale nie spowoduje całkowitego wyłysienia. Z drugiej strony, nawet najlepiej zbilansowana i dopasowana do danej osoby dieta, nie spowoduje podwojenia ilości włosów na głowie, ani całkowitego powstrzymania wypadania włosów – nie wydłuży w nieskończoność cyklu wzrostu włosów. Może natomiast spowodować wydłużenie aktywnej fazy wzrostu włosów, przyspieszyć tempo ich wzrostu i sprawić, że rosnące włosy będą grusze, zdrowsze i bardziej elastyczne.

 

Badania kontrolne

Niezależnie od nasilenia i objawów powodujących niepokój o własną fryzurę, warto skontrolować organizm, w celu poszukania przyczyny wypadania włosów. Główne czynniki podawane jako przyczyny łysienia, to m.in. genetyka – cechy dziedziczne, łysienie hormonalne (w tym łysienie typu męskiego i łysienie androgenowe kobiet oraz związane z nieprawidłowościami funkcjonowania tarczycy), łysienie poporodowe, łysienie w wyniku przyjmowania leków, łysienie łojotokowe, łysienie w wyniku wycieńczenia organizmu lub skrajnego niedoboru składników odżywczych.

Analizą wyników badań powinien zająć się lekarz, w szczególności endokrynolog, rzadziej lekarz ogólny lub dermatolog specjalizujący się i wdrażający leczenie skóry głowy i włosów.

 

Podsumowanie

Z nadmiernym wypadaniem włosów nie należy się godzić. Oprócz wyżej wymienionych, prostych, domowych sposobów na wypadanie włosów, istnieje również szereg zaawansowanych technologii walki z łysieniem. Wystarczy odpowiednia diagnoza, niewielki research i nieco zaangażowania czasowego, aby ograniczyć wypadanie włosówprzywrócić gęstość fryzurze.

 

ZNAJDŹ NAS: