Jak zbudować własną markę?

Budowanie marki ma ogromne znaczenie zarówno w przypadku małych, jak i dużych przedsiębiorstw. Marka to twarz firmy, jej charakter i osobowość. To właśnie ona wyróżnia Twój biznes spośród setek innych w branży. Na wizerunek Twojej firmy składają się nie tylko elementy zaplanowane przez Ciebie – takie jak logo czy slogan – ale także wszelkie skojarzenia i doświadczenia klientów związane z Twoim salonem. Choć nie posiadasz mocy wpływania na myśli innych ludzi, nie pozostajesz w tej kwestii bezradny. To przecież od Ciebie – od Twoich działań i podejścia do klientów – zależy, jakie emocje będzie budzić w nich wzmianka o Twojej firmie.

2019-10-02 10:00:49

Jak zbudować własną markę i nadać jej pozytywny wizerunek?

1.  Działaj krok po kroku

Do stworzenia i wypromowania marki należy podejść już kilka miesięcy przed rozpoczęciem działalności. Dzięki temu potencjalni klienci dowiedzą się o istnieniu salonu wystarczająco wcześnie, a odpowiednia zachęta sprawi, że będą z niecierpliwością czekali na dzień otwarcia.

2.  Zdefiniuj swoją markę

Określ osobowość swojej marki – jej założenia i cele. Zastanów się, co tak naprawdę chcesz przekazać swoim klientom i co wyróżnia Cię spośród innych firm. Pomyśl o swojej marce jak o osobie: gdyby była człowiekiem, jakie miałaby cechy? W jakim byłaby wieku, jaki prowadziłaby styl życia, jakie wyznawałaby wartości?

3.  Postaw na chwytliwą nazwę

Nazwa i logo to podstawowe elementy identyfikacji wizualnej. W tym przypadku bardzo ważne jest, aby kreatywność szła w parze z prostotą. Nazwa firmy powinna być chwytliwa i łatwa do zapamiętania, a logo – budzić pozytywne skojarzenia i zapadać w pamięć.

4.  Dobrze poznaj swoją grupę docelową

Aby rozpocząć promocję i dotrzeć do potencjalnych klientów, musisz wiedzieć, do kogo będziesz się zwracać. Zastanów się i dobrze zbadaj, kim są Twoi klienci. Co lubią? Czego potrzebują? Czym możesz ich do siebie przyciągnąć? I co sprawi, że powierzą Ci swoje zaufanie? Upewnij się, że Twoja marka przyniesie im to, czego szukają.

5.  Prowadź spójną komunikację

Pamiętaj o tym, aby swoje wartości komunikować jasno i konsekwentnie – zarówno kanałami online, jak i offline. Zachowaj spójność swojego przekazu. Nie wyrażaj rozbieżnych opinii, bo możesz stracić wiarygodność w oczach odbiorców.

6.  Buduj i utrzymuj pozytywne relacje

O relacje z klientami należy dbać od samego początku. Istotne jest nie tylko pierwsze wrażenie, ale także utrzymanie pozytywnych emocji związanych z wizytami w Twoim salonie. Każda osoba korzystająca z Twoich usług ma oczekiwania, którym musisz sprostać, by stale wracała w Twoje progi. Bardzo ważne jest, aby nie stracić zaufania klientów – bo gdy zawiodą się raz, może oznaczać to koniec Waszej relacji.

7.  Bierz przykład, ale nie kopiuj

Nie staraj się na siłę naśladować wielkich znanych marek. Bierz przykład z dobrych praktyk, ale staraj się mieć własny pomysł i wizję. Stwórz coś unikatowego, zamiast powielać istniejące. Jeśli masz możliwość współpracy ze znanymi specjalistami z branży, z pewnością dobrze wpłynie to na rozpoznawalność Twojej marki. Pamiętaj jednak, że firma lub osoba, z którą współpracujesz, powinna głosić teorie zgodne z promowanymi przez Ciebie.

8.  Zaskakuj swoich klientów

Skuteczna promocja nie polega na wysypaniu wszystkich asów z rękawa za jednym razem. Pokazując klientom swoje zalety stopniowo, pozwalając im samodzielnie odkryć Twoją markę, łatwiej zdobędziesz ich zaufanie i lojalność. Pozytywne niespodzianki sprawią, że dobre wrażenie pozostanie z nimi na dłużej i wywoła lepsze efekty – zachęcając do ponownej wizyty czy nawet wcielenia się w rolę niepisanych ambasadorów Twojej firmy.

Choć stworzenie własnej marki może wydawać się ogromnym wyzwaniem, w rzeczywistości nie jest to wcale skomplikowany proces. Ponadto wysiłek, jaki włożysz w podjęte działania, przyniesie Ci mnóstwo korzyści. Pomoże nadać firmie unikalny charakter, zyskać zaufanie klientów i zdobyć dobrą pozycję na rynku. Co równie ważne, całe przedsięwzięcie wcale nie musi wiązać się z dużymi kosztami – wykazując się kreatywnością, możesz osiągnąć wspaniałe efekty przy niewielkich nakładach. W budowaniu własnej marki i pozytywnego wizerunku Twojego salonu pomoże Ci dobry system do zarządzania gabinetem. Wejdź na www.versum.pl i zacznij korzystać za darmo.

ZNAJDŹ NAS: