Nie wkurzaj fryzjera swego,bo możesz mieć gorszego...

Jest już dużo opinii/artykułów na temat tego, na co zwrócić uwagę podczas wizyty w salonie fryzjerskim… A dziś będzie coś o klientach, czyli czego nie lubią fryzjerzy w pracy z ludźmi.

2019-10-25 13:02:11

1.  NIGDY nie zaczynaj rozmowy z fryzjerem/stylistą od słów „bo tamten fryzjer jest okropny, mam nadzieję, że tym razem dobrze trafiłam”.

–   Nie dość, że już rzucacie, drodzy klienci, wyzwaniem od drzwi, aby bardziej się postarać niż zwykle, to świat fryzjerski jest bardzo mały i możemy się czasem nawet nie znać osobiście, ale wiemy gdzie i kto pracuje – obgadywanie się nawzajem jest żenujące i niekomfortowe – no chyba że naprawdę nie sposób pominąć komentarza, ale bez nazwisk, nazw salonów itp. – serio, nie ma sensu.

2.  „Ile to kosztuje? I dlaczego tak drogo?!”

–   Dobra praca, materiały, czas i wiedza kosztują. W sklepie spożywczym też pytacie, czemu chleb zdrożał?

3.  „Przepraszam, spóźnię się!”

–   Jasne, każdy ma prawo, ale ile? Bo jeśli 3–5 minut, to nie ma sprawy, ale… 15–20 minut już jest dla nas problemem, jeśli mamy poukładany harmonogram dnia, ponieważ każdy kolejny klient nam się przesuwa o tyle czasu (i nie każdy przejdzie obok tego obojętnie), a co za tym idzie zostajemy w pracy po godzinach, za co nam nie płacą. A jak już spóźniacie się notorycznie, to mamy Was serdecznie dość jako klientów.

4.  Nieprzychodzenie na umówione wizyty.

–   Układasz sobie grafik, dajesz sobie czas ok. 3 godzin na koloryzację, a klientka ma Cię w poważaniu i się nie pojawia! Znacie to? U mnie takie osoby nie są traktowane poważnie kolejnym razem lub pobieramy zadatek na poczet wizyty. Tyle w temacie. Bez nerwów, bo to najgorszy przypadek braku poszanowania drugiej osoby.

5.  Brak higieny osobistej.

–   Ja rozumiem, że klienci czasem nie lubią myć włosów u fryzjera, bo alergie na kosmetyki i inne różne wymówki, ale… jeśli już przychodzisz, to nie w spoconej, mokrej i tłustej głowie. Umyj włosy przed wizytą, bo to naprawdę nie jest dla nas frajda dotykać tłustych włosów palcami, o efektach pracy fryzjera nie wspomnę.

6.  Kręcenie się na fotelu

–   Ja wiem, że czasem jako klient chcesz ułatwić nam sprawę i przekręcasz głowę na boki przy myciu czy strzyżeniu, ale jeśli będziemy tego chcieli, to poinformujemy. Czasem takie ruchy są po prostu mało bezpieczne, nie wspominając o zalaniu ubrań wodą czy pobrudzeniu farbą.

7.  Brak komunikacji i sprecyzowania oczekiwań.

–   Jeśli nie wiesz, czego oczekujesz od swojej wizyty, pamiętaj, że każdy dysponuje inną wizją i wyobraźnią. Jeśli zaś dajesz wolną rękę styliście – nie narzekaj na efekt końcowy.

8.  Wizyta z potomkiem.

–   Osobiście nie mam nic przeciwko, ale… pilnuj swojego dziecka i zwracaj uwagę, kiedy trzeba, bo albo zrobi to Twój fryzjer, albo więcej Cię nie przyjmie. Warto mieć kącik dla dzieci, gdzie choć na chwilę mogą się czymś zająć podczas wizyty klienta, ale roznoszenie salonu to już lekka przesada.

9.  Uśmiechnij się czasem.

–   Nie musisz ze mną całą wizytę dyskutować i żartować, ale odrobina uśmiechu nikomu nie zaszkodzi. Bardzo nie lubię, jak ktoś mnie ignoruje przez całą wizytę, a na koniec powie „może być”. Trochę empatii nikogo nie zabije.

10. Brak wychowania.

–   Coś Ci się nie podoba? Nie ma problemu, powiedz mi o tym, ale nie obgaduj mnie za plecami, a już na pewno nie krzycz i nie wyzywaj mnie. Pamiętaj, że każdy spór da się jakoś rozwiązać z kulturą i dojść do kompromisu w cywilizowany sposób. Kto mieczem wojuje, ten od miecza ginie.

~~ pozdrawiam , Iv :)

Znajdziesz mnie tu: https://www.facebook.com/Salon-Creat-Iv-e-101253083852093/

O mnie:

Od kilkunastu lat w zawodzie fryzjera. Hobbystycznie również zajmuję się makijażami. Na swoim koncie mam kilkuletnią pracę przy sesjach zdjęciowych z modelkami, fotografami, stylistami. Prowadzę swój salon fryzjersko-kosmetyczny, w moim mieście. Prywatnie matka dwóch chłopców – niestety żadnej córki do czesania ;) Uwielbiam pracę z ludźmi, podróże i wyzwania. Kocham swoją pracę i wszystko, co z nią związane, bo fryzjerstwo to nie tylko praca, to pasja, która daje miliony możliwości.

ZNAJDŹ NAS: