Mężczyzna w salonie urody

Współcześni mężczyźni coraz bardziej przekonują się do usług branży beauty. Mimo to wielu panów wciąż odwiedza salony głównie za namową partnerek, przez co zachęcenie ich do kolejnych wizyt okazuje się niemałym wyzwaniem. Jak tego dokonać?

2019-11-27 11:59:44

Usługi branży beauty cieszą się coraz większym zainteresowaniem mężczyzn – to fakt. Rzecz w tym, że wśród klienteli salonów nadal przeważają kobiety, przez co obsługa w takich miejscach z reguły dostosowana jest właśnie do ich potrzeb i wymagań. To niestety nie zachęca panów, którzy korzystając z profesjonalnej pielęgnacji, nie chcą przecież robić tego w „babskim” stylu. Jak więc zadbać o ich komfort i upewnić się, że będą mieli ochotę na kolejne wizyty?

Unowocześnienia i gadżety 

Mężczyźni są z natury praktyczni. Nie lubią marnować czasu ani rozwodzić się nad czymś, co z zasady nie powinno pochłaniać wiele ich uwagi. Lubią za to nowoczesność i ułatwiające życie gadżety. Dlatego też dostosowując do nich swoją ofertę, pamiętaj o tym, aby zapewnić im proste, wygodne i innowacyjne rozwiązania.

Jednym z nich – zresztą już i tak bardzo popularnym – może być opcja umawiania wizyt przez internet. Dzięki niej panowie nie będą zmuszeni do „wiszenia” na telefonie ani zajmowania się tematem rezerwacji w ciągu dnia, gdy nie mają do tego głowy. Będą za to mogli zapisać się na spokojnie, kiedykolwiek znajdą na to wolną chwilę, przez portal lub za pomocą nowoczesnej aplikacji. Cała czynność zajmie im nie więcej niż 2 minuty, a wisienką na torcie będzie automatyczne przypomnienie, dzięki któremu nie będą musieli sami pamiętać o terminie.

Konkrety i kontrasty

Kolejne ważne cechy mężczyzn: są konkretni i są wzrokowcami. Pamiętaj o tym, gdy będziesz przygotowywać plan swojej komunikacji. Nie staraj się trafić do nich jak do kobiet – pięknymi słowami czy barwnymi metaforami. W tym przypadku postaw na konkrety i pokaż im czarno na białym, co mogą osiągnąć, decydując się na dalsze wizyty w Twoim salonie.

Jak? Wykorzystaj do tego kontrastowe zdjęcia „przed i po”, a także konkretne dane, np. statystyki świadczące o skuteczności poszczególnych usług. Skrupulatnie uzupełniaj także karty klientów, aby w razie potrzeby łatwo powrócić do ważnych informacji – i na przykład przygotować dla swojego klienta rzeczową propozycję rozwiązania problemu, o który pytał Cię ostatnim razem.

Męski mężczyzna w salonie urody

Gdy mężczyzna wybiera się do salonu urody, to prawdopodobnie nie dlatego, że chce odnaleźć w sobie kobiecy pierwiastek. O ile wizyta nie wynika wyłącznie z namów jego partnerki, kieruje nim najpewniej świadomość korzyści, jakie przyniesie mu profesjonalna pielęgnacja. Jednak aby czuł się u Ciebie komfortowo i miał ochotę wracać, musisz zapewnić mu odpowiednią atmosferę.

Zadbaj o to, by mógł poczuć się u Ciebie męsko – niezależnie od tego, z jakiej usługi korzysta. Nie sadzaj go na różowym fotelu ani nie podawaj mu kawy w filiżance w kwiatki. Wyposaż poczekalnię w magazyny dla mężczyzn i wprowadź do salonu także inne, typowo męskie akcenty. Postaraj się też wyczuć charakter odwiedzających Cię osób. Jeśli zauważysz, że dany klient nie lubi pogaduszek – nie zagaduj go na siłę itp.

Chcąc upewnić się, że mężczyźni będą chętnie wracać do Twojego salonu, pamiętaj przede wszystkim o tym, czego potrzebują i jacy są. Dostosuj do nich swoją komunikację i standardy obsługi, a także postaraj się, by każda wizyta przynosiła im jakąś dodatkową korzyść (na przykład praktyczną wiedzę). Jeśli udowodnisz im, że potrafisz wyczuwać i odpowiadać na ich potrzeby, z pewnością pojawią się u Ciebie jeszcze nie raz. A jeśli zastanawiasz się, gdzie znaleźć nowoczesne rozwiązania i gadżety, które pomogą Ci podbić serca męskiej klienteli, nie szukaj daleko! Po prostu sięgnij po Versum – wejdź na www.versum.pl i zacznij korzystać za darmo.

ZNAJDŹ NAS: