5 noworocznych postanowień menedżera salonu

Mijający rok pożegnamy z ulgą. Czy kolejny okaże się lepszy dla Twojego biznesu? Zrób wszystko, żeby tak było – wypełnij te postanowienia, a codzienna praca będzie łatwiejsza, przyjemniejsza i bardziej efektywna!

2021-01-27 15:09:45

Będę delegować zadania

To klucz do dobrej organizacji pracy, ale wielu menedżerów ma tendencję do myślenia: “ja zrobię to lepiej/szybciej”.

Przekazuj innym zadania, których nie musisz wykonywać osobiście. Po każdym tygodniu zrób podsumowanie, które pozwoli sprawdzić, czy jakieś prace można było oddelegować. Staraj się powoli wdrażać pracowników w nowe obowiązki, stopniowo ograniczając swoją rolę. Dzięki temu będziesz mieć więcej czasu na rozwijanie biznesu i zadania, którymi naprawdę możesz zająć się tylko Ty. No i uchronisz się przed szybkim wypaleniem.

Będę budować atmosferę zaufania

Niechęć do delegowania zadań może wynikać z braku zaufania do pracowników. Jeśli im nie ufasz, to prawdopodobnie nie znasz ich zbyt dobrze. A jeśli ich nie znasz, to pewnie dlatego, że... oni nie ufają Tobie. To błędne koło należy przerwać! Zespół zbudowany na wzajemnym szacunku i zaufaniu jest bardziej efektywny i zaangażowany.

Pomagaj pracownikom w rozwiązywaniu problemów, daj im odczuć, że mają Twoje wsparcie. Szanuj ich czas wolny. Podkreślaj rolę zespołu w funkcjonowaniu salonu. Okazuj wyrozumiałość w razie kłopotów osobistych. Nie krytykuj w obecności innych. Jeśli masz coś do zarzucenia, porozmawiaj spokojnie w cztery oczy.

Będę chwalić

Wiedza o tym, jak wyrażać krytykę, jest ważna, ale jeszcze ważniejsze jest okazywanie uznania! Doceniony pracownik jest bardziej oddany, co pozytywnie wpływa na morale zespołu i atmosferę, którą czują klienci.

Kiedy ktoś zrobi na Tobie wrażenie, nie zostawiaj tego dla siebie – podziel się pozytywną opinią z zainteresowanym, a być może też z resztą ekipy. Możesz organizować spotkania podsumowujące (na przykład co roku), na których wszyscy razem omówicie swoje osiągnięcia. W ich dostrzeżeniu pomoże Ci okresowa ocena pracy każdego z członków zespołu.

Będę dawać dobry przykład

Sukcesy mogą osiągać tylko zmotywowani pracownicy. A co najlepiej motywuje? Przykład płynący z góry! To lider nadaje rytm i wyznacza standardy.

Informuj pracowników o tym, czym się zajmujesz. Nawiązuj interakcje z klientami i bądź na bieżąco z ofertą salonu, a także z branżowymi nowinkami. Wymagając od innych, wymagaj też od siebie.

Będę dbać o rozwój

Najważniejszym zadaniem menedżera salonu jest rozwijanie biznesu na różnych płaszczyznach.

Uwzględnij w budżecie koszty szkoleń pracowników, staraj się je w miarę możliwości opłacać lub współfinansować. Nie zapominaj o poszerzaniu własnych horyzontów i poszukiwaniu nowych sposobów na zwiększenie zysków. Bądź na bieżąco z rozwiązaniami, które mogą Ci w tym pomóc – dowiedz się na przykład, czym jest Moment Premium od Versum i ilu nowych klientów możesz dzięki niemu pozyskiwać każdego miesiąca. A jeśli nie znasz jeszcze systemu, wejdź na www.versum.pl i zacznij korzystać za darmo.

ZNAJDŹ NAS: