Druga zasada dekalogu menedżera salonu beauty: PLANUJ I REALIZUJ DZIAŁANIA PROMOCYJNE

Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. Tegoroczne będą szczególne, podobnie jak szczególny był ten rok. Wiele osób spędzi je w wąskim gronie, tak jak i wiele salonów w 2020 roku odwiedziło znacznie mniej klientów niż zwykle. Nie bądźmy jednak smutni z tego powodu, a przynajmniej zadbajmy o jakość relacji z bliskimi oraz z klientami. To, czego dzisiaj nam potrzeba, to optymizm i wiara w lepszą przyszłość. Każdy z nas może to dać drugiemu człowiekowi, Ty również.

2021-01-27 15:37:15

Twój bezpośredni kontakt z klientem jest najbardziej skuteczną formą promowania salonu. Dlatego warto wykorzystać ten przedświąteczny czas na budowanie dobrych relacji i troskę o własne samopoczucie. Nie odkryję niczego nowego pisząc, że salon fryzjerski i jego pracownicy powinni kojarzyć się klientom z profesjonalizmem oraz miłą atmosferą.

Dlatego zamiast dywagować na tematy związane z pandemią, lepiej w ten przedświąteczny czas starać się rozmawiać o tym, co zwykle: o gotowaniu, prezentach oraz świątecznym przyozdobieniu domu. Oczywiście może nie być to łatwe w czasach kryzysu, ale analizowanie sytuacji, w której znaleźliśmy się, choć łatwiej przychodzące na myśl, nie spowoduje, że klient wyjdzie od Ciebie w dobrym nastroju. A oto przecież chodzi – aby klient wyszedł zrelaksowany i uśmiechnięty. Chętniej bowiem wracamy do miejsc, które kojarzą się nam pozytywną energią.

W budowaniu atmosfery pomaga dekoracja pomieszczenia. Świąteczne ozdoby powinny sprawić, że klient na chwilę zapomni o pandemicznej rzeczywistości i poczuje magię świąt. Można je dobrać w oparciu o wizję właściciela i typ salonu (pisałam o tym w poprzednim numerze „Kuriera Fryzjerskiego”). Ozdoby i ich zmiana w zależności od pory roku to pomysł godny rozważenia. Co ważne: bardziej wymaga inwencji twórczej niż nakładów finansowych. W roli tanich dekoracji sprawdzą się bukiety jesiennych liści uzbieranych podczas niedzielnego spaceru, jabłka w koszykach lub wystawa truskawek namalowanych przez dzieci klientów. Takie dekoracje mogą zrobić niemałe wrażenie na osobach odwiedzających salon. Jako urozmaicenie proponuję poczęstunek związany z porą roku np. sezonowe owoce.

Jeśli jednak o świętach mowa, to nie sposób nie wspomnieć o upominkach dla klientów. Mogą być to drobiazgi: na przykład mikołajek zapakowany w celofan z kokardką, a do tego kartka z życzeniami. Kto nie lubi otrzymywać prezentów? Cieszą każdego, dlatego warto pomyśleć o nich nie tylko przy okazji świąt, ale i urodzin osób regularnie odwiedzających Twój salon.

Kiedy nie mamy bezpośredniego kontaktu z klientem lub chcielibyśmy wykonać w jego stronę gest życzliwości, możemy wysłać kartkę świąteczną za pośrednictwem poczty. Zapewniam, że w dobie Internetu na niejednej osobie wywrze to ogromne wrażenie. A jeśli już chcemy wykorzystać mass media, to na pewno lepiej wysłać wiadomość prywatną, niż tylko zamieścić post na Facebooku.

Jak wcześniej wspomniałam, nie sposób nie docenić mocy mediów społecznościowych w promowaniu własnego salonu. Podstawową ich zaletą jest to, że można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Co więcej, korzystanie z nich w zakresie podstawowym jest bezpłatne, a dodatkowe działania reklamowe nie kosztują wiele. Niemniej, aby informacja zamieszczona np. na fanpage’u dotarła do konkretnego odbiorcy, post powinien być przemyślany, ciekawy i służyć kreowaniu spójnego, profesjonalnego wizerunku salonu.

Jeśli chcesz zwiększyć skuteczność swoich działań reklamowych, opracuj roczny plan promocji swojego biznesu. Styczeń to miesiąc postanowień, więc noworoczne spotkanie z pracownikami to doskonała okazja, aby takowe poczynić. Oto, co warto przedsięwziąć:

 

USTAL CEL:

  • pozyskanie nowych klientów,
  • docenienie tych dotychczasowych i budowanie więzi z nimi,
  • poinformowanie o nowych usługach i produktach,
  • zwiększenie przychodów,
  • zwiększenie sprzedaży kosmetyków,
  • przypomnienie o swoim istnieniu klientom, którzy zaprzestali korzystania z usług salonu.
     

OKREŚL ODBIORCĘ:

pomoże Ci to lepiej dopasować treść komunikatu. Każda grupa klientów posługuje się innym, choć tym samym językiem.

WYBIERZ WŁAŚCIWE NARZĘDZIA:

  • bezpośredni kontakt z klientem,
  • internet,
  • reklama,
  • programy sprzedażowe i lojalnościowe.

USTAL BUDŻET:

jeśli dysponujesz za małymi środkami finansowymi w stosunku do zaplanowanego celu, to zmodyfikuj cel i staraj się osiągnąć to samo za mniejsze pieniądze.

ZAPROJEKTUJ PRZEKAZ:

czasami warto skorzystać z pomocy specjalistów, a przynajmniej przeprowadzić mini badania wśród rodziny i znajomych w zakresie odbioru twojego przesłania.

PRZEJDŹ DO DZIAŁANIA:

poinformuj wszystkich pracowników, na czym polegają założenia działań promocyjnych. Upewnij się, czy wszyscy właściwie rozumieją i realizują założenia reklamowania salonu.

ZMIERZ REZULTATY:

jeśli nie zmierzysz rezultatów, nigdy nie dowiesz się, czy dobrze zainwestowałeś pieniądze. Istnieje zatem ryzyko, że następnym razem powtórzysz ten sam błąd.

Nie sztuką jest wypromowanie swoich usług, przeznaczając na ten cel duże nakłady finansowe, ale jest nią zaistnienie w świadomości klienta przy pomocy zaangażowanego zespołu i symbolicznej złotówki.

Pozdrawiam świątecznie,

Iwona Marhulets

 

W artykule wykorzystałam fragmenty mojej książki:

DEKALOG MENEDŻERA SALONU BEAUTY, czyli jak zwiększyć swoją szansę na sukces

www.dekalogsalonu.pl

ZNAJDŹ NAS: