Nowoczesne partnerstwo w biznesie, czyli dlaczego powinieneś zacząć szanować swój czas?

Patrząc z zewnątrz może się wydać, że prowadzenie salonu fryzjerskiego, to przysłowiowa bułka z masłem. Farbowanie, strzyżenie, w międzyczasie kawka, ciasteczko, ploteczki, potem przycięcie “końcówek” i kolejna przerwa. I tak przez cały dzień. Zero stresu i problemów, żyć nie umierać. Jednak jak to zwykle bywa pozory mylą, a to z iloma przeciwnościami i zadaniami muszą na co dzień mierzyć się fryzjerzy, wiedzą tylko oni. Z tego właśnie względu wybierając nowego partnera biznesowego, warto zwrócić uwagę na to, aby zamiast dodawania nam kolejnych obowiązków, wyszedł on naprzeciw naszym oczekiwaniom, zrozumiał i pomógł, a jego obecność miała realny wpływ na funkcjonowanie naszego biznesu i jego rozwój. Pytanie tylko, jak go znaleźć?

2022-06-08 14:29:52

Z czym borykają się właściciele salonów fryzjerskich, najlepiej wiedzą tylko oni sami. Wystarczy jedynie wspomnieć o:

  • obsłudze i trosce o zadowolenie Klientów,
  • odpowiedzialności za wykonywane usługi,
  • szkoleniu pracowników i nadzorowaniu jakości ich pracy,
  • działaniach marketingowych,
  • nadążaniu nad trendami, produktami czy technikami,
  • całej, długiej liście związanej z formalnościami. Od ZUS, Urzędów Skarbowych, Sanepidów, opłat związanych z utrzymaniem lokalu, dezynfekcją i sterylizacją narzędzi, poprzez wybór odpowiednich produktów/ zamienników, kończąc na zamówieniach czy reklamacjach.

A pamiętamy, że to i tak dopiero czubek góry lodowej. Jak w takim razie znaleźć w tym równowagę?

Przedstawiciel handlowy - wróg czy przyjaciel?

Zacznijmy od początku, czyli od dostawców produktów, usług czy narzędzi, które stanowią integralną część każdego salonu. Wyobraźmy sobie, że tak zapracowana osoba jaką jest fryzjer odwiedzana jest przez rzesze handlowców zachwalających swoje kosmetyki, nie zważających na nic i nie liczących się z czasem oraz faktycznymi potrzebami Właściciela.

Dodatkowo “niepowtarzalna okazja, tylko tu i teraz”, która nadal jest jednym ze standardów panujących w branży beauty, zamiast realnych zysków, jedynie zapełnia salon, pozostawiając fryzjera samego z produktami, na których ten nigdy nie pracował i nawet nie otrzymał wskazówek jak robić to dobrze i wydajnie. 

To natomiast powoduje, że:

  • pieniądze są zamrożone, a w niektórych przypadkach zmarnowane,
  • w czasach, w których wszystko szybko się zmienia, po 2 miesiącach nieużywane produkty mogą nie tylko stracić swoją wartości, ale także wpłynąć na uzyskany dochód, niekoniecznie pozytywnie.

Sens.Us Polska - Pracuj na wysokiej jakości, profesjonalnych produktach. 

Do tego dochodzą umowy na wyłączność, które zamiast wsparcia stają się przykrym obowiązkiem, a Właściciel, który ponosi odpowiedzialność za swoją firmę, wciela się w rolę osoby zmuszonej do działania na rzecz innych.

I tu warto zadać sobie pytanie, dlaczego w takim razie pracując od lat w ten sam sposób, z tymi samymi osobami/ produktami coś zmieniać? Przecież to wygeneruje jeszcze większy wysiłek, bo nie tylko trzeba będzie nauczyć się wszystkiego od nowa, ale także wyszkolić pracowników. 

I tu pojawia się właśnie nowoczesne partnerstwo w biznesie, które nie tylko nie pozostawi Właściciela salonu samego z nadchodzącymi zmianami, ale także przeprowadzi go przez cały ten proces i wspólnie opracuje dalszy plan działania i rozwoju. A w jaki sposób?

Nowoczesne partnerstwo w biznesie, z czym to się je?

Pierwszą a tym samym najbliższą fryzjerowi osobą jest handlowiec. I to właśnie od niego oraz polityki marki będzie zależało, czy stanie się on osobą tylko do zbierania zamówień czy do wsparcia i pomocy w codziennej pracy? 

- Od samego początku istnienia marki Sens.Us w Polsce naszym głównym założeniem było stanie po stronie fryzjera, bycie nie tylko dostawcą kosmetyków, ale przede wszystkim partnerem, w pełnym słowa tego znaczeniu - podkreśla Ewa Korumna - właścicielka firmy Sens.Us Polska.

Sens.Us Polska - bierz udział w pokazach, szkoleniach i prezentacjach.

Podstawą nowoczesnego partnerstwa w biznesie nie jest sprzedaż produktów, ale pokazanie w jaki sposób ich używać, aby przyniosły najlepsze rezultaty. Dopiero na tej podstawie może nastąpić wybór asortymentu i dalsze rozmowy związane z funkcjonowaniem salonu, jego promocją oraz kreacją. Ale to nadal nie wszystko.

Opiekun marki ma dostęp do wielu informacji z rynku dotyczących m.in.: szkoleń, rozliczeń, cen, dotacji, rozwiązań księgowych, sposobów wykonywania zabiegów koloryzacji czy pielęgnacji, sprzętu, promocji itp. Dzięki temu, może wesprzeć Właścicieli salonów w każdym z tych zakresów, podpowiedzieć mu sprawdzone rozwiązania i również po konsultacji z naszymi specjalistami - doradzić. Dzięki temu Salon, ma poczucie, że nie jest z problemem sam i w każdym momencie może zwrócić się do nas o pomoc.

Zadaniem nowoczesnego partnerstwa w biznesie jest zmiana zasad relacji, w której Klient/Salon jest nie tylko odbiorcą naszych usług, ale integralną częścią naszej drużyny. Ma on odczuć, że dzięki tej współpracy jest mu prościej, łatwiej, ma wsparcie biznesowe, marketingowe, a do tego zarabia więcej, przy jednoczesnym podniesieniu jakości usług. 

Nowoczesne partnerstwo w biznesie, to:

  • Stała współpraca z Opiekunem Marki;
  • Dostęp do najwyższej jakości włoskich, profesjonalnych produktów niedostępnych w szerokiej dystrybucji;
  • Pokazy i szkolenia dotyczące prezentacji kosmetyków i pracy na nich;
  • Dni Spa;
  • Stałe wsparcie biznesowe;
  • Akcje marketingowe przygotowywane specjalnie pod Klienta w taki sposób, aby bezpośrednio czerpał z nich zyski.
  • Szkolenia z najnowszych trendów, webinary;
  • Programy partnerskie.

 

Więcej na temat nowoczesnego partnerstwa w biznesie znajdziesz na https://ilovesensus.pl/nowoczesne-partnerstwo/

 

Anna Raziuk „Beauty Center”

„Sens.Us przekonał mnie do siebie swoją filozofią. Tym jak wielką uwagę przykłada do troski o środowiska, przy jednoczesnym odpowiadaniu na potrzeby Salonów i ich Klientów! Z każdym dniem pracy utwierdzam się, że to była najlepsza z podjętych decyzji. Sens.Us to nie tylko dobre produkty to także opieka przedstawicieli marki, rewelacyjne szkolenia i wsparcie na każdym etapie mojej działalności.”

 

ZNAJDŹ NAS: